Σχέσεις Ανδρογύνου πριν και μετά το Γάμο
Απαντήσεις του π. Ιερεμία Φούντα
Ερ: Πως και με ποιο τρόπο θα
αποφεύγεται η τεκνοποιΐα, εάν δεν είναι επιθυμητή; Πώς πρέπει να
αντιμετωπίζεται από τους πνευματικούς πατέρες το θέμα της αποφυγής της
περαιτέρω παιδοποιΐας με αντισυλληπτικές μεθόδους; Ποια θέση παίρνει η Εκκλησία
για την αντισύλληψη;
Απ: Με τους υπάρχοντες
τρόπους.
Ερ: Μέσα στον τίμιο και
ευλογημένο γάμο χάνεται η παρθενία;
Απ: Οι Πατέρες ομιλούν για
παρθενία των εγγάμων και για πορνεία μοναχών. Η παρθενία έχει μια γενικότερη
έννοια. Όταν κανείς είναι π.χ. θυμώδης, δεν έχει παρθενία (έστω και αν είναι
σωματικά παρθένος). Στο γάμο, δεν χάνεται η παρθενία. Ο απ. Παύλος λέει:
«Τίμιος ο γάμος και η κοίτη αμίαντος».
Ερ: Γιατί να θεωρείται αμαρτία μια συζυγική ένωση, όταν δεν έχει σκοπό
την παιδοποιΐας;
Απ: Ο σκοπός του γάμου είναι η αγάπη. Ο ένας να απολαμβάνει τον άλλο,
να γεύονται την σαρκική ένωση, μαζί με την ψυχική κοινωνία. Η τεκνογονία είναι
μετέπειτα. Είναι δικό των θέμα. Δεν θεωρείται αμάρτημα η ένωση των άνευ
τεκνογονίας.
Ερ: Ποιες πράξεις θεωρούνται
αμαρτία στην συνεύρεση;
Απ: Είναι ποικίλο αυτό. Όταν αγαπάς τον άλλο άνθρωπο, εκφράζεσαι όπως
το λέει η καρδιά σου. Δεν είναι καλό, οι πνευματικοί, να εισέρχονται στην
ιδιωτική ζωή των πιστών, και να λέμε «με εκείνο ή εκείνο». Άσε τον άνθρωπο να
εκφραστεί όπως το λέει η καρδούλα του.
Δαμασκηνού Μοναχού Αγιορείτη
«Σχέσεις Ανδρογύνου πριν και μετά το Γάμο»