Πως θα γίνω φως

Πως θα γίνω φως; Με ποιόν τρόπο; Δεν αναφέραμε ότι για να πάω στην Κρήτη, μπορώ να πάω με το καράβι η με το αεροπλάνο; Έτσι λοιπόν, δύο είναι οι δρόμοι για να πάει κανείς στον Παράδεισο. Ο γάμος και ο μοναχισμός. Το καράβι είναι ο γάμος και το αεροπλάνο ο μοναχισμός. Και χαρακτηρίζω το μοναχισμό σαν αεροπλάνο, γιατί αν τυχόν πέσει το αεροπλάνο δεν σώζεσαι, ενώ αν βουλιάξει το καράβι, μπορείς να κολυμβήσεις η να μπεις σε μία βάρκα, η να κρατήσεις ένα σωσίβιο. Αυτό σημαίνει ότι ναι μεν ο μοναχισμός σε ενώνει πιο γρήγορα με τον Θεό, έχει όμως πολύ κίνδυνο και αν δεν προσέξεις, πέφτεις και χάνεσαι. Μόνο από θαύμα σώζεσαι. Πολλοί βέβαια παντρεύονται για να παντρευτούν και δεν σκέπτονται ότι είναι ένας τρόπος για να πάνε στη Βασιλεία των Ουρανών. Αν πω εγώ ότι έγινα μοναχός για να κτίσω μοναστήρι για να κάνω άλλους μοναχούς κλπ. Θα σκεφθείτε τότε ότι αυτός έχει χάσει τον σκοπό του, δεν ξέρει γιατί έγινε μοναχός. Θα γίνω σαν κι αυτόν που λέει ότι παντρεύτηκε για να κάνει παιδιά. Όπως εκείνος δεν ξέρει αν θα κάνει παιδιά, πως εγώ μπορώ να ξέρω αν θα χτίσω μοναστήρι κι αν θα κάνω πνευματικά παιδιά; Άρα δεν μπορείς να λες ότι αυτός είναι ο σκοπός, γιατί αυτός είναι ο επίγειος σκοπός, υλικός σκοπός και όταν πεθάνω κανένας, ούτε τα παιδιά μου ούτε οι γονείς μου, ούτε κανένας δεν μπορεί να σώσει την ψυχή μου, μόνο εγώ αν έγινα φως. Η δούλεψα και εργάσθηκα με κατεύθυνση τον Ουρανό, επιλέγοντας τον τρόπο, το όχημα, το οποίο θα με πάει εκεί και όπως είπαμε τα δύο οχήματα για τον ουρανό είναι το μυστήριο του γάμου και το μυστήριο του μοναχισμού. Ακόμη και το κεράκι που ανάβουμε όταν μπαίνουμε στην Εκκλησία, αυτό το σκοπό μας θυμίζει, να γίνουμε φως και κάθε φορά που ανάβουμε κερί στην Εκκλησία είναι σαν να ρωτάμε τον εαυτό μας, “ενώθηκες με το Φως, η όχι ακόμα;”

Ομιλία Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη
Αίθουσα Ρουμελιωτών (Αθήνα)
10/1/2010
Πηγή: http://www.freemonks.gr/

Δημοφιλείς αναρτήσεις