Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Πώς πρέπει να προσερχόμαστε στη Μετάληψη των θείων Μυστηρίων

Ο απόστολος Παύλος μας διδάσκει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προσερχόμαστε στη θεία Ευχαριστία. Μας λέει ότι κάθε άνθρωπος πρέπει να εξετάσει τη συνείδηση του πρώτα, για να γνωρίσει την ηθική
του κατάσταση και τη σχέση του με το Θεό και τον πλησίον του και αν βρει αυτές σε θεάρεστη κατάσταση ας προσέλθει να κοινωνήσει, αλλιώς ας επιφυλαχθεί γιατί κανένα κοινό δεν υπάρχει μεταξύ αγίου και βέβηλου. Ο απόστολος Παύλος, νουθετώντας του Κορινθίους «μη ετεροζυγείν απίστοις», δηλαδή να μη λαμβάνουν άπιστους συζύγους, λέει: «Ποια σχέση υπάρχει μεταξύ φωτός και σκότους; Ποια συμφωνία μεταξύ Χριστού και Βελίαλ» (Β’ Κορ. στ’ 14). Ώστε, ποια μπορεί να είναι η κοινωνία του αμετανόητου αμαρτωλού με τη θεία Μετάληψη; Το ότι πρέπει με ευλάβεια να προσερχόμαστε στη θεία Κοινωνία, μας το διδάσκει ο ίδιος ο Θεός, όταν διατάζει το Μωυσή να μην πλησιάσει την καιόμενη βάτο με τα υποδήματα, αλλά να ελευθερώσει τα πόδια του από αυτά, ως σημείο ευλάβειας, γιατί ο τόπος στον οποίο στεκόταν ήταν άγιος.
Έτσι λοιπόν, σπάσε κάθε δεσμό έχθρας προς τον πλησίον σου, λύσε κάθε άδικη συναλλαγή, δώσε πίσω τα ξένα που δεν σου ανήκουν, απομακρύνσου από το κακό και να ενεργείς με χρηστότητα. Επίστρεψε στον Κύριο και έλα να αγιασθείς ολόκληρος, να φωτισθείς και να γίνεις ταμείο της θείας Χάριτος ώστε να ενωθείς με τον Χριστό, να μείνεις σε Αυτόν και Αυτός μέσα σου. «Ὁ τρώγων μου τὴν Σάρκα καὶ πίνων μου τὸ Αἷμα ἐν ἐμοὶ μένει, κἀγὼ ἐν αὐτῷ» (Ιω. στ’ 56)
Περί επιμελείας ψυχής

Άγιου Νεκταρίου Πενταπόλεως