Πρώτη φορά είδαμε παπά και να μη μας μιλάει για Θεό!


Κι έλεγαν οι άνθρωποι, ειδικά οι νέοι: «Πρώτη φορά είδαμε παπά και να μη μας
μιλήσει καθόλου για το Θεό». Όταν κάποια νέα του το είπε με αφέλεια, εκείνος (ο π.Πορφύριος) της απάντησε ως εξής: «Σε παρακαλώ, Γεωργία παιδί μου, μη με παρεξηγήσεις, που δεν σου μίλησα για τον Χριστό. Εγώ δεν το έκανα αυτό από ασέβεια αλλά από ευσέβεια γιατί εγώ δεν μιλώ σε κανένα θρησκευτικά, αν δεν μου το ζητήσει». Κατά συνέπεια η νέα έπρεπε να ζητήσει να ακούσει, κι αφού το ήθελε μόνη της, θα έδειχνε κι όλο το ενδιαφέρον. Κι ο Γέροντας έβαζε στους αρχάριους αυτούς ένα πολύ ελαφρό πνευματικό πρόγραμμα, που σίγουρα θα το εκτελούσαν μετά χαράς.

Πρέπει ν θέλει ο άλλος να κάμει κάτι. Και θυμάμαι το Γέροντα Πορφύριο που έλεγε: «Εγώ βρέ, δεν μιλάω σε κανένα για τον Χριστό, εάν δεν θέλει, εάν δε μου το ζητήσει». Και δεν το έλεγε εγωιστικά αλλά από σεβασμό της ελευθερίας των άλλων. «Εγώ προσεύχομαι για αυτούς, τους κάνω και θαύματα ακόμη, αλλά δεν τους μιλάω. Θέλω να ανοίξει η ψυχή τους και να μου το ζητήσουνε»

Ανθολόγιο Συμβουλών Γέροντως Πορφυρίου, σ.156

Δημοφιλείς αναρτήσεις