Σχέσεις ανδρογύνου πριν και μετά το γάμο (Μέρος A)


Ερώτηση: Πολλές φορές, μας πλησιάζουν ζευγάρια εκτός γάμου, τα οποία για να δικαιολογήσουν τη σχέση του, λένε ότι η σχέση τους έχει περάσει μέσα από ένα μεγάλο στάδιο δοκιμασίας, κατά το οποίο αγαπηθήκαν πολύ μεταξύ τους, και η σεξουαλική ολοκλήρωση υπήρχε σαν αποκορύφωμα αυτής της αγάπης. Και εμείς διαπιστώνουμε ότι, πραγματικά, δεν πρόκειται για αντιμετώπιση του ενός από τον άλλον ως σκεύους ηδονής, αλλ’ως συντρόφου αγάπης, με ενδεχόμενη προοπτική το γάμο. Πώς, ποιμαντικά, θα αντιμετωπισθεί μια τέτοια περίπτωση;

Απάντηση: Το έργο της Εκκλησίας είναι να προσλάβει αυτή τη σχέση και να την εντάξει μέσα στην αγάπη του Θεού. Εδώ είναι η διαφορά του ήθους από τον ηθικισμό. Ο Χριστός δεν ήλθε να κρίνει, αλλά να σώσει τον κόσμο. Το έργο το δικό μας δεν είναι να κρίνουμε, αλλά να σώσουμε τον κόσμο. Ποία είναι η κρίση; Ο Θεός να μου δίνει την αγάπη Του, και εγώ να την απορρίψω.


Έχω πρόσφατο περιστατικό: Ένα ζευγάρι, που ήλθε στο Μοναστήρι την Κυριακή, στην Λειτουργία, και μου είπαν: «Θέλουμε να μας παντρέψετε». Λέω: «Έχετε κάνει πολιτικό γάμο;». Το ρώτησα αυτό, επειδή είχαν και παιδάκι. Μου λένε: «Όχι, τίποτα δεν έχουμε κάνει». Τους πήρα και συζητήσαμε . Προσέξτε, όμως κάτι. Πρέπει να είμαστε τίμιοι με όλα τα πράγματα. Από τη σύντομη συζήτηση που είχαμε, κατάλαβα ότι η στάση τους, μακριά από την Εκκλησία, ήταν αποτέλεσμα δικών μας λαθών (δηλ. κάποιου ιερέως). Είναι, βλέπετε, πάρα πολύ εύκολο να κάνωμεν τον εισαγγελέα απέναντι σε ανθρώπους για των οποίων, πιθανώς, την πτώση να φταίμε εμείς (οι ιερείς). Το θέμα, εδώ, ποιο είναι; Είναι χαρά για έναν ιερέα, όταν έρχεται ένα τέτοιο ζευγάρι, και σου λένε «Θέλω να εντάξω τη ζωή μου μέσα στην Εκκλησία». Δεν είναι θέμα λοιπόν, να το κρίνω, ή να το κατακρίνω. Βέβαια, επιτρέψετε μου να πω ότι περιπτώσεις σαν κι αυτή που λέτε είναι από τις σπάνιες. Συνήθως, φθείρεται η σχέση (από τις προγαμιαίες σχέσεις).

Απαντήσεις του π. (νυν Σεβ.) Παύλου Ιωάννου σε θεολογικό σεμινάριο.
Από το βιβλίο του Δαμασκηνου Μοναχού Αγιορείτου
«Σχέσεις ανδρογύνου πριν και μετά το Γάμο» (μια ορθόδοξη προσέγγισις)

Δημοφιλείς αναρτήσεις